10.9.2020

Ensimmäiset kulttuurikierrokset julkaistu — Ota Museokortti reissukaveriksi, löydä kotimaan matkailuaarteet!

Museokortin matkavinkit kokoaa kotimaan kiinnostavimmat museot, paikalliset nähtävyydet sekä tunnelmalliset pysähdyspaikat innostaviksi kokonaisuuksiksi. Lähde valmiille kierroksillemme tai suunnittele oma reittisi uusilla työkaluillamme.

Etsitkö kotimaan kiehtovimpia kohteita? Nyt matkailijan on entistä helpompi löytää Suomen kätketyt aarteet. Museokortin uusi palvelu tarjoaa ideoita kotimaanmatkailuun, olipa aikaa sitten päivän, viikonlopun tai pidemmänkin loman verran. Voit hakea myös matkavinkit oman ajoreittisi varrelle ja tutustua kiinnostavimpiin poikkeamispaikkoihin.

Museokortti on verraton reissukaveri: saat kortilla sisäänpääsyn kierrosten museoihin sekä etuja kumppanien, kuten ravintoloiden ja hotellien, palveluista matkan varrelta. Voimassaolevat edut löydät tarkastelemalla kumppanikohteiden esittelysivuja Kulttuurikierros-palvelun reiteillä.

Esimakua Kulttuurikierros-palvelusta antavat ensimmäiset 24 kierrosta. Kasvavassa palvelussa luvassa uusia kierroksia, pysähdyspaikkoja ja ominaisuuksia matkojen suunnitteluun.

Museot.fi/matkavinkit >

Suomen vanhimman kaupungin ja samalla koko maan historian eri vaiheisiin tutustuu helposti Aurajoen tuntumassa sijaitsevia museokohteita seuraamalla Aikamatkoja Aurajoen rannalla -kierroksella. Kuva: Julia Kivelä / Visit Finland

Unohtumattomia elämyksiä kaikkialla Suomessa

Valmiiden kierrosten valikoimasta löydät päiväretkiä kaupungeissa, minilomia viikonloppuihin sekä ideoita pidemmille kulttuurilomille kotimaassa.

Luvassa on seikkailu lumoavassa Lapissa, matka muotoilun jäljillä Järvi-Suomessa, kulttuurielämyksiä Saimaan rannoilla ja yli 20 muuta kierrosta kauniissa kotimaassa. Unohtumattomia elämyksiä on tarjolla kaikkiin vuodenaikoihin.

Kierrokset vievät kiehtoviin Museokortti-kohteisiin koko maassa. Reittien avulla löydät niin ikoniset museot kuin syrjäiset helmet valtaväylien ulkopuolelta. Kierroksilla koet muitakin matkaa rikastuttavia elämyksiä sekä palveluita.

Tutustu kierroksiin >

Kulttuurielämyksiä Saimaan rannoilla -kierroksella koet toinen toistaan upeampia kokemuksia Saimaan seudun lumoavissa museoissa ja virkistäydy luonnon äärellä. Kuva: Julia Kivelä/Visit Finland

Museokortilla pääsy museoihin ja etuja kumppanien palveluista

Museokohteiden lisäksi kierroksilta löytyy luontokohteita, idyllisiä majapaikkoja sekä tunnelmallisia ravintola- ja kahvilaelämyksiä.

Museokortti on lyömätön reissukaveri: saat sillä sisäänpääsyn kierrosten museoihin sekä etuja kumppanien, kuten ravintoloiden ja hotellien, palveluista matkan varrelta. Voimassaolevat edut löydät tarkastelemalla kumppanikohteiden esittelysivuja Kulttuurikierros-palvelun reiteillä.

Uusia pysähdyspaikkoja lisätään kierroksille säännöllisesti, joten tarkista aina ennen matkaasi ajankohtaiset edut sekä uudet elämykset reitin varrelta.

Selaa kierroksia ja etuja >

Minne olet matkalla? Katso museoreittioppaan avulla matkasi varrella olevat Museokortti-kohteet, joihin kannattaa poiketa.

Suunnittele oma reittisi Museokortti-kohteiden kautta

Palvelussa pääset myös suunnittelemaan oman reittisi. Mitä museoita löytyy matkalla Turusta Inariin? Entä Helsingistä Kotkaan? Tai peräti Ahvenanmaalta Inariin?

Kartalta näet reittiehdotuksen sekä matkan varrella sijaitsevat Museokortti-kohteet, joihin kannattaa poiketa.

Suunnitele oma kierroksesi >

Museokortti on vuoden mittainen kulttuurimatka 300 museoon! Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

Anna palautetta ja voita Museokortti!

Kulttuurikierros-palvelun matkaideoita ja reittien suunnittelutyökaluja kehitetään jatkuvasti. Keräämme parhaillaan käyttäjäkokemusta palvelun sekä uudistuneen Museot.fi:n beta-versiosta.

Kaikkien 15.10. mennessä palautteensa antaneiden kesken arvotaan kaksi Museokorttia.

Voit jättää oman palautteesi tai kehitysehdotuksesi tällä lomakkeella >